tisdag 8 mars 2016

På väg neråt igen?


Nu var det någon vecka sen jag skrev. Senaste tre veckorna har det varit uppgång men den här veckan förväntas det gå neråt. Mario Draghi som är chef på ECB ska lämna ett räntebesked på torsdag och det verkar ha stor betydelse för börsens utveckling om jag förstått allting rätt.

Jag har inte köp mina första aktier än eftersom jag tror att det fortfarande ska ner en bra bit. Har lite smått funderat på vilka företag som ska vara i min portfölj. För tillfället har jag ABB, Assa Abloy, Atlas Copco, Castellum, Handelsbanken, H&M, Investor, Kinnevik, Latour och Skanska. Samtidigt som jag själv börjar investera i aktier har jag tänkt att starta en portfölj åt barnen. I stället för att ha pengarna på ett sparkonto utan knappt någon ränta kanske de gör sig bättre på börsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar