lördag 13 februari 2016

Läser



Jag har inte köpt mina första aktier än men när är jag läser runt på bloggar att de flesta köper i nergång blir man sugen. Jag ska vara stark och invänta till det tydligt har vänt innan jag köper. Kommer säkert bli svårt och tråkigt att vänta om nergången håller i sig länge. Fortsätter i stället att läsa böcker. Första boken jag läste var Bli grymt rik på aktier! Eftersom jag inte kunde eller kan speciellt mycket om aktier var det självklart mycket nytt och lite svårt att hänga med i allt. Sen fortsatt det med Vägen till din första miljon : alla kan bygga en egen pengamaskin och Så här kan alla svenskar bli miljonärer. Intressant läsning och mycket att ta in. 

Just nu läser jag Investeringboken : din guide till ekonomiskt oberoende av Anders Ström på Ipad’en, lånad på bibloteket. Har även gjort en beställning på Världens 99 bästa investerare och Vad är pengar? Mycket läsning och jag känner mig motiverad att lära mig hur det fungerar. Har även fixat en sida med vilka böcker jag läst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar