fredag 22 april 2016

Atlas Copco och Alfa Laval

Igår blev det två nya köp, 4 st Atlas Copco för 206,60 kr/st och 5 st Alfa Laval för 136,70 kr/st. Självklart svårt att veta om jag köpt vid rätt tillfället eller inte. Jag tror fortfarande börsen ska ner men det känns rätt att börja någonstans. Köper hellre nu ifall det drar iväg upp och fyller gärna på så gott jag kan om det fortsätter neråt.

Nu har jag alltså fått in fem bolag i min portfölj fast jag från början inte skulle börja köpa aktier innan det tydligt vänt. Så kan det bli, jag är ingen expert utan en glad nybörjare som kommer att lära mig på vägen.

Vilka bolag eller säger man företag som ska in i portföljen ändras lite eftersom märker jag. H&M, Kinnevik och Intrum Justitia vill jag gärna ha. Just nu är jag också inne på Fabege och Hufvudstaden. Man kan väl säga att alla köp nu går på känsla, jag kan inte göra några analyser eller förstå årsredovisningar så det blir som det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar