måndag 18 april 2016

Köpa eller ej

När jag vid nyår började läsa och intresserade mig för aktier hamnade jag på Arne Talvings blogg. Jag vet inte varför men jag fastnade för honom och det han skrev. Han gör sina egna mätningar och följer sina 18 parametrar vart börsen är på väg. På sin blogg skriver han inte ofta men igår kom ett inlägg om att han köpt aktier trots att han inte är övertygad om att det vänt. Tidigare har han skrivit om att börsen alltid går starkt under den här perioden (maj-juni) när det är bjönmarknad. För att sedan under sommaren fortsätta resan neråt och under oktober, november någonstans vända norrut.

Nu blir jag lite tveksam till hur jag ska göra. Köpa eller inte. Jag har inga stora pengar att börja min resa med så jag får ta mig en rejäl funderare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar