fredag 12 januari 2018

Rapport 2017

2017 var ett bra börsår och portföljen slutade på +11,04 procent. Jämförelseindex SIX30 Return slutade på +6,67 procent så jag är jättenöjd! Jag hade en förhoppning om att portföljens värde skulle vara 50,000 kr innan årets slut men det misslyckades jag med. Det blev ”bara” 44,927kr.

 


2018 räknar jag med att sätta in mycket mer pengar än 2017. Frun har ett arbete nu så jag är taggad! 1482kr fick jag i utdelningar från mina 13 bolag. I november eller december fick Hennes & Mauritz lämna portföljen eftersom den stadigt går neråt. Men nu är jag lite sugen på att kliva in när den är på 160kr. Vi får se åt vilket håll det fortsätter…

Industrivärden och NetEnt är två bolag som jag köpt småposter i för att följa utvecklingen.  Atlas Copco, Wallenstam och eventuellt Kopparbergs är andra bolag som jag kanske köper framöver om priset är det rätta. Några utländska aktier har jag inte köpt än men det blir säkert under året. 

Redan på måndag kommer årets första utdelning. Jag kommer att få 44kr från Hemfosa som delar ut fyra gånger per år och vid nästa utdelning i april hoppas jag på en höjning!

1 kommentar:

  1. Benjamin var helt fantastisk att arbeta med. Han var extremt tydlig, grundlig och tålamod när han guidade min fru och jag genom låneprocessen. Han var också mycket aktuell och arbetade hårt för att se till att allt var klart innan han stängde lånet.
    Mr Benjamin är en låneansvarig som arbetar med en grupp investerare som hjälper oss att skaffa medel för att köpa vårt nya hem. Du kan kontakta honom om du vill få ett lån till en överkomlig låg ränta på 2% RIO E-posta honom. 247officedept@gmail.com Eller Whatsapp Chat: + 1-989-394-3740

    SvaraRadera