torsdag 18 januari 2018

Skanska vinstvarnar och jag ökar

Jag passade på att öka i Skanska idag när den var ner flera procent. Den stängde på hela -8,09 procent så nu är Skanska mitt största innehav. De kommer att dela ut 8,25 kronor per aktie i år också vilket var lite tråkigt. Man hoppas ju alltid på en höjning.

Byggbolagen går inte speciellt bra så det finns nog stor risk att Skanska fortsätter söderut. Besqab -34, JM -24, NCC -28, Skanska -24, Serneke -12 och Peab +2 procent. Så har det gått senaste året, ingen positiv utveckling.  

Snacka om taskig tajming på köpet i NetEnt! Köpte mest för att följa utvecklingen och några dagar senare dyker den -20 procent. Eftersom jag bara köpte två aktier så gjorde det inte så mycket. Men nu har den fått massvis med köprekommendationer och jag är osäker på hur jag ska göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar