tisdag 13 februari 2018

Köpa eller inte?

Förra veckan rapporterade Industrivärden, Stora Enso och Kinnevik hur det har gått och vilken utdelning som föreslås. Industrivärden har tänkt att dela ut 5,50kr per aktie och det är en höjning från förra året med 5 procent då den låg på 5,25kr per aktie. Stora Enso höjer utdelningen med 10 procent. Från 0,37 euro per aktie till 0,41 euro per aktie i år.


Kinnevik gör en blygsam höjning på 3 procent. Man delade ut 8kr per aktie förra året och i år blir det 8,25kr. Nu tror jag det bara är Nibe, Hemfosa och Nobina kvar av mina innehav som inte rapporterat. 

1463kr fick jag i utdelning förra året, jag hoppas det blir lite mer i år alla fall. Tyvärr fick jag inte in så mycket i portföljen förra hösten så det kommer nog inte bli någon större skillnad. Dom flesta bolagen har sin utdelning mars, april och maj så det gäller att få in så mycket som möjligt fram till dess. 

För tillfället är jag lite fundersam åt vilket håll det är på väg. Ska man fortsätta att köpa eller ska man ha torrt krut. Hur gör ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar