lördag 3 februari 2018

Månadsrapport Januari

Då lägger vi januari bakom oss och går in i februari. Portföljen startade året starkt och var upp 4 procent dom första dagarna men tappade sen och slutade på plus 0,24 procent. Portföljens värde ökade från 44,927kr den 31 december till 48,244kr den 31 januari.


Senaste veckan meddelade SEB en utdelningshöjning från 5,50kr per aktie förra året till 5,75kr per aktie i år. Det blir en utdelningstillväxt på 4,5 procent. För mig känns SEB och Handelsbanken som jag har väldigt trygga till skillnad från Swedbank och Nordea. Jag vet inte varför men det är min känsla bara.

Skanska kommer att dela ut samma summa som förra året vilket innebär 8,25kr per aktie. Lite tråkigt när det inte blir en höjning men man kan inte ha tur med alla bolag. Skanska har haft det tungt sista tiden men jag känner mig trygg med att äga dom.

Tele2 sänkte i år sin utdelning från 5,23kr per aktie till 4kr per aktie. De meddelade bolaget redan förra året men jag har valt att stanna kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar