lördag 30 april 2016

Min första månad på börsen

Här kommer en sammanfattning av min första månad som investerare. Den 6:e april köpte jag mina första aktier och valet föll på Skanska. Som jag skrivit tidigare var det lite på "test", för att se hur det fungerar att köpa aktier, om man köper innan dagen den handlas utan utdelning och hur det fungerar med utdelningen. Allt gick smidigt och enkelt och fungerade så som jag trodde.

Resten av månaden har jag fyllt på med Handelsbanken, Tele2, Alfa Laval, Atlas Copco, Kinnevik, Betsson och Hennes & Mauritz. Det har blivit alldeles för mycket köp, nu har jag tänkt att hålla i pengarna lite. Jag tror fortfarande att börsen ska ner så jag kan handla bolagen billigare men man vet aldrig.

Skanska och Alfa Laval har jag fått utdelningar ifrån. 37,50 samt 21,25 så totalt 58,75 kr för min första månad. Inte illa tycker jag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar