lördag 23 april 2016

Minska utgifter

Dom senaste månaderna har jag gått igenom mina fasta utgifter och försökt minska dom. Hittills har jag minskat bolånet. Innan hade jag och min sambo ett blancolån som banken vägrat att baka in i bolånet för att min sambo är arbetssökande. Men vid senaste mötet var det inga problem att fixa till det. Lånet bort och sänkt ränta gjorde en stor skillnad för oss! När Viaplay valde att tokhöja priset för att kolla på fotboll valde jag att tacka för mig och enbart se på serier och filmer för 99 kr i månaden. Så jag sänkte från 279 kr till 99 kr som jag känner är rimligt för att jag har barnen kan se lite filmer. 

I augusti kommer jag att ha betalat av telefonen hos Tele2 och minskar då månadskostnaden med 200 kr! Jag tror även förskoleavgiften kommer att sänkas för barnen då. Om jag förstår avgifterna rätt så minskar vi kostnaden med ungefär 600 kr i månaden. 

Elavtal och försäkringar är något jag ska kolla närmare på. Men det känns lite svårare och därför skjuter jag hela tiden på det. I övrigt vet jag inte några kostnader jag kan minska förutom att planerar bilkörningen lite bättre. Som det är nu småkör vi väldigt mycket. Sen är min tanke att få min sambo att bli lite mer medveten om olika kostnader och försöka ändra hennes tankesätt. Vi får se hur det kommer att gå och hur jag ska lägga upp det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar