lördag 3 december 2016

Nu har jag bestämt mig

Nu har jag bestämt mig för hur jag ska köpa aktier. Varje gång jag fört över pengar till kontot kommer jag att köpa de aktier som känns bäst. Jag var länge inne på att vänta till "rätt tillfälle" men då kan det ta lång tid innan pengarna sätts i arbete. Tror det är bättre om de kommer in direkt och köpa i både upp och nedgång. Jag har inte möjligheten att bevaka börsen dagligen och tror därför det är min bästa strategi.

Jag har även kommit fram till vilka bolag jag vill ha i portföljen till en början. Kommer att sälja av de innehav jag köpt som jag inte längre vill ha när det kommer upp till inköpspriset. Under tiden kommer jag att fylla på i de bolag jag ska ha kvar och börja köpa de nya som ska in i portföljen. De som får lämna blir Atrium Ljungberg, BillerudKorsnäs, Fabege och Indutrade. De får lämna för att de har för låg direktavkastning helt enkelt.

För några veckor sen öppnade jag ett konto till barnen hos Nordnet. Varför jag öppnade i Nordnet var för att utnyttja courtagefritt så länge som möjligt. Det som slog mig direkt var att Avanzas sida känns mycket bättre! Men att göra några affärer i månaden åt barnen ska inte vara några problem. Jag kommer att köpa ungefär samma bolag till barnen eftersom det blir lättare att ha koll då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar